Galactic Civilizations 3 har uppdateras med en hel mängd förbättringar och många av dem är direkta förslag från spelets fans.

Tidigare i somras släpptes expansionen ”Crusade” med en stor kampanj, i september uppgraderades gränssnittet i spelet och det förbättrade ekonomisystemet från expansionen lades till huvudspelet.

Nu kommer en större uppdatering som förbättrar strategispelets artificiella intelligens, drar ner laddningstiderna rejält och fixar en hel drös med irriterande buggar som kunde krascha spelet.

Den största nyheten är att AI:n är förbättrad. De dator-kontrollerade fienderna kan nu göra en bedömning av vad som sker i galaxen och prioriterar byggnaderna som byggs utifrån det. Om det saknas resurser för vissa uppdrag kommer AI:n att fokusera på att skaffa mer av dessa före mindre behövliga saker.

Kortare laddningstider glädjer spelarna

Laddningstiderna har minskat då Galactic Civilizations 3 nu är bättre på hantera lagrad data på hårddisken. Konflikter med vissa antivirusprogram har dessutom eliminerats vilket ytterligare minskar påfrestningen och problemen på datorn.

Och så har vi buggfixarna. Tidigare kunde spelarna bli avsynkroniserade efter runda 200 i multiplayerläge. Vi kan bara gissa hur irriterande det måste vara, och kan glädjande nog berätta att det inte längre sker.

Om du tycker om Galactic Civilizations 3 och retat dig på småproblem som dykt upp hela tiden — då ska du absolut ladda ner och installera senaste uppdateringen.

Du hittar den kompletta ändringsloggen här.

Published by Sara

Teknikintresserad till tusen och Microsoft-fantast ut i fingerspetsarna. Mitt liv kretsar kring Microsoft och deras produkter men ibland spårar jag över på andra områden som relaterar till detta.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *